Friday, October 5

Efterlängtade nyheter?

De senaste dagarna har jag fått flera klagomål på nyhetsbrist när det gäller Lisa. Måste erkänna att vi fastnat i lite grå vardag, där det mesta känns igen. De som frågat har varit särskilt intresserade av Lisans vikt. Såhär ser kurvan ut just nu:
Vi kämpar på med bantningen, men det stora språnget neråt kom ju i somras: Vi inledde samtidigt diet och flyttade hem till mamma och pappa ett tag. Lisan var ju där fyra veckor, och det gjorde henne uppenbarligen gott att ha ett helt hus att springa i. Här hemma är det lite knepigare: från att ha varit uppe i hela veterinärens rekommenderade dagsdos har Lisa återgått till att äta 40-45 gram mat per dag (istället för 60 som hos mina föräldrar). Gillar hon inte maten frågar en del. Fast det verkar inte vara någon förklaring för det är samma mat som hon åt i somras.
Däremot blir hon hård i magen av bantningsmaten, vilket nu kureras med små doser parafinolja. Lisa älskar oljan, speciellt om hon får slicka den i sig ur min hand. Lite märkligt kan jag tycka, men allt hon får äta som hon gillar är väl på sätt och vis bra. Jag önskar bara att jag kunde komma på ett sätt att få henne att röra sig lite mer. Det finns väl kattgym?

1 comment:

Peter said...

Lisa är när som helst välkommen till Ingarro Country Clubs speciella kattrekreationsavdelning. Där kommer hon att tillsammans med sin handledare Hugo få springa av sig några kilo.