Saturday, August 18

Hur mycket förstår hon?

Efter en rundresa i Norge och Göteborgsregionen har jag nu varit hemma hos katten ett par dagar. När jag är borta går allt bra och Lisan sover vid min mammas fötter istället för vid mina. När jag kom tillbaka flyttade hon tillbaka in på mitt rum. Överlag trivs hon bra här och blir bortskämd så det förslår. Hon är nu till exempel van i att någon sitter och pratar snällt med henne medan hon äter. (Vilket hon för all del verkligen verkar uppskatta och sätta värde på.) Idag är hon däremot inte riktigt sig lik. Hon går och stryker sig mot mig och jamar, hon letar efter någonting obestämt längs golv och dörrkarmar, hon lägger sig för att bli klappad men reser sig snabbt under protester efter någon halvminut. Kort sagt är hon rastlös och orolig. Jag undrar om hon på något vis har klurat ut att jag åker vidare mot Stockholm idag, medan hon blir kvar här ännu en vecka?