Monday, November 5

Fri som fågeln vid fönsterrutan?

Vi fortsätter lite med gå ut följetången. Idag är det riktigt kallt och för egen del har jag börjat leta upp vinterkläder. Dagstemperaturen har varierat mellan noll och plus fem grader. Kylan som sådan bekommer inte Lisa, och idag har jag suttit rätt mycket vid köksbordet och fixat med min hem-pc som snart skall återlämnas. Det har fått Lisa också att hänga i köket och utöver att hon bokstavligt talat hängt i bordsduken och försökt dra ner allt på golvet (eller dra upp sig själv, jag är inte riktigt säker), bortsett från att hon gjort det så har hon också tjatat till sig ett par extra vändor på balkongen. Tyvärr är det ju riktigt kallt, så jag provade att dra igen dörren lite medan hon var ute. Hon blev faktiskt inte rädd, och jag ansträngde mig för att hålla lite koll. Tänkte att hon skulle smyga fram till dörren och sätta sig, och kanske jama lite när hon ville in, så det borde ha funkat. Men så plötsligt, när jag tittade bort för ett ögonblick hör jag en smäll från balkongdörren. BONK! Lisan har bestämt sig för att hon vill in igen och, om det nu var ouppmärksahet eller dunklet, eller mina otroligt välputsade balkongdörrar: BONK! Lisan hade påbörjat sin resa in och sprungit rakt in i glasdörren som en fågel som flyger mot fönstret. Som tur var klarade Lisan sig betydligt bättre än fåglar brukar göra i det läget, och när jag fattat vinken och öppnat dörren försökte hon låtsas som ingenting och käka lite mat istället. Fast några riktigt arga blickar riktade mot dörren antydde att hon trots allt var lite bitter över vad som hänt där borta. Sablans dörr.

No comments: