Sunday, December 23

Grattis Lisan!

Idag har Lisa sin officiella födelsedag enligt försäkringsbeviset och enligt mina överläggningar med D om lämplig födelsedag i samband med att hon flyttade in hos mig. Det skulle innebära att Lisa fyller (cirka) tre år idag, vilket vi firat med princesstårta från Café Royal. Jag hade sån tur att mamma och pappa hade besök av grannarna när jag kom hemdragandes med tårtan, så istället för att bli hejdlöst mycket över så blev det en riktigt trevlig födelsedagsfika för fem. Marsipan och tårta är inget för Lisa, som istället kunnat glädja sig åt sex nya pingisbollar och en speciell stålnäts-boll med en mindre boll liggandes mitt i. Det är inte dumt att fylla år ens när man är katt, och imorgon kommer tomten! Det är spännande dagar för Lisa som förresten ägnat merparten av idag åt att ligga utslagen på min säng. Att träffa granen idag var det mest spännande som hänt sedan hon träffade en massa hundar igår. Och innan det får man väl nästan backa till sommarens semester och upptäckten av huset...

No comments: