Saturday, October 11

Hemmdag för husse

Efter mycket stoj och glam ett tag är jag äntligen hemma hos katterna i helgen. Lisa uppskattar det och visar det tydligt, hon följer mig genom lägenheten och ställer sig på bakbenen med framtassarna mot mitt lår då och då för att liksom sträcka sig upp och påminna om att hon är där och skulle kunna bli klappad. Hon har till och med jagat bollar och möss som jag kastat, och råkade i ivern nästan fastna under soffan när hon slängde sig in under kanten för att jaga en mus. Tyvärr fastnade hon när rumpan skulle in och hon fick backa ut och låta husse ta hand om musen. Stella är också med och vill gärna hänga där lisa är om jag klappar lisa. Resten av tiden gör hon sitt, och spenderar oväntat mycket tid på balkongen trots att det är både ganska kallt och ganska blött där. Katterna är överlag goda vänner numera, och bortser man från lite jakt på lek så är det inte mycket bråk alls. När jag kammade Lisa förut kom Stella fram och ville bli kammad hon också. När jag gjorde det låg Lisa kvar och spann. Hela flocken samlad, alla är vänner. Lisa kan ta det med ro. Precis så vill hon ha det.

No comments: