Monday, May 14

En riktig mysplats

Har ägnat en del av kvällen åt att försöka lära Lisa att leka med mig. Det är lite svårt: Hon tror gärna att hon inte får röra saker som jag drar i. Om hon skall röra dem så får det helst vara i rent självförsvar när jag drar dem precis förbi nosen på henne. Alternativt så är detta bara ett trick: "Om jag inte lär honom att jag kan springa, så måste ha lägga alla leksaker på bekvämt avstånd". De skall hållas kort.
En ganska lyckad manöver verkar dock ha varit att skjuta in den trädgårds-möbelsmadrass som Lisan hade med sig i flyttlasset när hon kom, och lägga den med tillhörande handduk under fåtöljen som hon brukar sova i om hon inte sover hos mig. Där blev det skyddat och ombonat men med god överblick mot resten av rummet. Verkar ha fallit väl ut - hon har hållit sig däromkring i stort sett sedan jag lade dit kudden.

No comments: