Saturday, May 5

Träning med resultat

Jag får intrycket av att Lisa ägnar allt mer av sin tid framför akvariet till att stå på bakbenen. Kanske inbillar jag mig, eller så är det de dagliga träningsinsatserna som börjar ge resultat. Oavsett hur det är med det så går Lisan ner i vikt. Jag gjorde en ny vägning idag och det verkar som att hon minskar med ungefär 2% i veckan, vilket är precis vad någon veterinär på nätet anser är en lämplig viktminskningstakt. (Se Lisans viktkurva till vänster på sidan.)
En kompis som var på besök härom dagen framhöll vad trygg hon verkar här. Lisa tog det helt lugnt och lade sig med magen upp när min kompis kom och det var inga problem alls. Samtidigt blev jag idag påmind om hur skygg hon kan vara när jag hälsade på Walter och Stina. Jag märker på mig själv hur jag efter varje form av duns eller onormalt ljud som jag orsakar snabbt vänder mig mot katterna för att säga något lugnande till dem innan de springer och gömmer sig. Men Walter och Stina bryr sig ju inte. Det gör ju däremot Lisan även om sakerna som skrämmer henne blir allt färre. En moped på gatan kan hanteras med lite lyft huvud och ljudet från hissen räcker numera inte ens till en väckning. Idag när jag kom hem lyfte hon yrvaket på huvudet först när jag kommit en bra bit in i lägenheten och ropade på henne för att göra mig sedd.

No comments: