Saturday, June 16

Färska lisabilder


Har gått nästan en vecka utan nyheter så det är väl dags att rapportera läget. De av er som är riktigt uppmärksamma har märkt att det kommit en flicker-meny med bilder till högra sidan av bloggen. Den visar hela tiden ett urval ur bilder från Lisas fotoalbum, som ni också hittar på http://www.flickr.com/photos/lisakatten/. Just nu har ni bland annat den trevliga bilden ovan, en bild som jag tog för fem minuter sedan på Lisa som njuter av eftermiddagssolen i sin fåtölj.
Lisa har vid det här laget också börjat anpassa sig till min dygnsrytm. På vardagsmorgnarna ligger hon och väntar på att jag skall ropa över henne från fåtöljen till sängen när jag vaknar. Hon kommer inte bara sådär, jag kan gå upp och hämta något, gå runt i lägenheten och lägga mig igen utan att Lisa reagerar så värst. Men när jag säger "God morgon Lisa" så reser hon sig direkt, springer över till sängen, ägnar någon minut åt att ladda mentalt för det stora skuttet och sen kommer hon upp och lägger sig på magen och vill bli kliad i ansiktet och bakom öronen.
Idag var första gången hon kom utan inbjudan: Vid halv nio tyckte väl Lisa att hon väntat länge nog så då tassade hon över golvet, stannade vid klöspelare och akvarium och hoppade sen helt på eget initiativ upp på sängen och min mage.
Tyvärr bantar inte Lisa bättre än sin husse: Vikten pendlar mellan 6,4 Kg och 7,0 kg och där finns ingen synlig förändring.

No comments: