Saturday, July 21

En helt tyst väckarklocka


Själv yrvaken började Lisan fundera på vad jag höll på med när jag fortfarande låg kvar i sängen klockan 08. Skulle det vara så? Vi brukar ju vakna mycket tidigare.
Vid tillfälle måste jag börja undervisa henne i veckodagarna, för med tanke på att jag låg och läste till sent igår hade det inte varit dumt att sova en stund till. Fast det vet ju inte Lisa, som hade sovit ett par timmar när jag till slut somnade. Varm som en liten vedeldad kamin vid mina ben, ett par timmar. Trots det såg hon själv rätt yrvaken ut när hon kom imorse.
Som tack för sin varma omtanke om min väckning fick hon genast tio minuters klappning, ny mat (nu 30% bantingsfoder och resten vanlig mat) och fräsht vatten i skålen vid TVn. Medan jag skriver detta har Lisa hunnit dricka en lång stund och ängnar sig nu åt att lägga tillrätta den päls som inte ser helt vårdad ut på bilden.

No comments: