Friday, July 20

Lite lek på tu man hand!

Ännu en dag till ända och Lisa har hunnit med åtminstone två stycken "för första gången" idag. Hon har för det första gett sig i badrummet och börjat rota bland golvtrasor och rengöringsmedel längst inne bakom toalettstolen. Den var lite udda, hon brukar knappt gå in där, men hon blir ju tuffare. För det andra har vi lekt ihop en längre stund. Lisa brukar kunna leka så länge jag inte lägger mig i. På nåder brukar hon också kunna greppa tag i och hålla fast någonting leksaksaktigt som jag viftar med framför hennes fötter. Men idag lyckades vi med mer traditionell kattlek: Jag hade ett snöre med en pingla som jag drog över golvet och hon följde med runt rummet så att hon hela tiden hade snöret inom synhåll. Efter ett tag började hon också åla runt och göra rejäla utfall. Hon måste ha lyssnat på doktorn igår som sade att hon skulle leka mer för att få motion!

No comments: