Wednesday, July 11

Kanske en övergångsfas

Lisa börjar ta sig lite friheter. Samtidigt är hon alltjämt rätt skraj. Fast igår klättrade hon upp på fönsterbrädan för att slicka i sig rester av pasta med tomatsås som jag ställt ifrån mig medan jag fortsatte titta på TV. Idag var hon och nosade på en bulle från 7eleven som jag sitter och äter medan jag skriver detta. Hon slåss med kammen, och jagar en leksaksaksråtta som vi fått av en snäll bekant i uppsala. Hon vill gärna ligga nära på soffan, men biter obekymrat om hon tröttnat på att bli klappad. Känns lite som en tonåring mellan självständighet och trots. Jag förutspår att jag snart har en katt som går runt och beter sig som hon vill. Hon skall väl bara dresera mig färdigt först.

1 comment:

Evergirl said...

Hehe... det är så det börjar. Man blir så glad för de små stegen att man inte inser vad som hänt förrän man har en katt som sitter bredvid en på middagsbordet. Fast det är också ganska charmigt...