Sunday, July 29

Nervkrig

Jag sitter ute på balkongen och äter lunch. Lisa kommer ut i köket och tittar på matskålen. Ratar maten. Jamar. Jag provar att gå in och locka henne med ett godis (catsticks) som hon vanligtvis kan bruka äta. (Jag har köpt dem för att se om det går att få henne hungrig och äta genom att sätta igång henne på två gram fiskgodis).  Lisa, som aldrig brukar vistas i köket om hon slipper, lägger sig på golvet och stirrar på matskålen. Där ligger hon sedan medan jag äter min lunch. När jag ätit klart och går in så tittar hon på mig och jamar. Jag provar att fylla på lite färska bantningspellets. Hon springer fram till matskålen, tittar, tar ett par steg bakåt, ställer sig och tittar på mig och jamar igen. Jag ger upp och stoppar ner tio pellets av hennes gamla mat i skålen. Lisa ställer sig och äter, länge. Förhoppningsvis får hon med lite ny mat mellan varven, så har jag inte varit svag i onödan.

No comments: