Tuesday, July 24

Om katten själv får välja

Om min katt själv får välja så skall det vara bantningsfritt. Det har hon nu gjort mycket klart. Ungefär samtidigt som jag började ge henne r/d började Lisa vara intresserad av att jag skulle följa efter henne ut i köket (det märks, hon står och väntar, springer i förväg, jamar entusiastiskt).
Jag har inte riktigt varit säker på hur det skall tolkas men ikväll blev det rätt tydligt. Förut följde jag med ut och Lisa åt duktigt medan jag stod och tittade på. Bara det är en ny vana, för hon har brukat vilja ät själv. Men sen var jag i affären en sväng, och hon mötte mig och drog ut mig i köket. Jag öppnade r/d påsen och fyllde på en mätkopp med det. Ingen reaktion. Så öppnade jag gamla matpåsen (Eucanuba) för att späda ut lite. Lisan blev helt vild, började springa runt benen på mig och stryka sig mot dem och jama högt. Därmed får vi väl anse det vara bevisat:

Eucanuba gäller. Om katten själv får välja.

Tur för katten att den inte alls får det. Men jag kan mixa lite, så får vi se om hon vänjer sig.

No comments: