Saturday, July 14

Ett riktigt lyft...

Borde egentligen ha avhållit mig från den banala ordvisten i rubriken, fast det kändes också tröttsamt att skriva ännu ett inlägg på temat "lite mer trygghet". Men min kampanj för att Lisa skall vänja sig vid att bli lyft börjar ge resultat. JAg har sett till att lyfta upp henne minst en gång om dagen, och se till att det resulterar i att hon blir klappad. Från de första dagarnas vilda fajt har hon succesivt lärt sig att koppla av lite när jag håller henne. Hon låter sig bli klappa i alla fall en stund. Igår hände dock något helt nytt: För första gången försökte hon inte springa iväg när jag böjde mig ner för att lyfta henne. Istället väntade hon lugnt in att jag fick ett bra grepp, och slappande sedan av när hon blev upplyft i famnen för att få lite kram och klapp. Hon lär sig. :)

No comments: