Wednesday, April 11

Nya hot och gamla vana

En rätt lugn dag, Lisa ger intryck av att inte ha flyttat sig från sängen där hon låg både när jag var hemma på lunch och när jag kom från jobbet. Hon reagerar heller inte nämnvärt när jag tappar metallgallret från buren i golvet eller när jag kör kaffekvarnen. Hon åt till och med medan jag åt (hon sin mat, jag min, änså länge går det bra på den fronten också).
Först nu vid halv åtta var det dags för en tur under sängen, och då efter en liten ritual. Grannens hund var nämligen ute och skällde i trapphuset och den inre dörren öppen så han (eller hon) hörs rakt genom brevlådan. Lisa reste sig värdigt från sitt majestät på fåtöljen, gick fram mot dörren. Ställde sig på tå med alla fyra fötterna och sköt rygg. Sen satte hos sig så bred och uppblåst hon kunde (och det vill inte säga lite), tills hunden tystnade. Sen fick det bli en vända in under sängen.

No comments: