Sunday, March 9

Lisa överväger en flytt

När Lisa verkligen vill ha upp mig på morgonen brukar hon trumma på garderobsdörrarna. De är inte helt perfekt vägda, så det finns ett litet glapp när de är stängda, vilket Lisa utnyttjar för att få två meter träskiva att slå på en annan träskiva. Med rätt takt på trummandet kommer dörren också i självsvängning, och det går att få upp ett muller av väldigt kraft som antagligen hörs in till grannarna. Jag brukar kunna få slut på det genom att ropa nej eller genom att, i svåra fall, gå upp och ställa mig och stirra på lisa samtidigt som jag säger att vi pratat om detta förr. När jag gör det senare så får jag normalt reda på vad hon egentligen vill: Det är vanligen att hon vill ha mat. Idag tog sig dock det hela en ny vändning när hon resolut gick iväg till ytterdörren, satte sig med nosen mot dörrkarmen och vände på huvudet och tittade på mig. Som för att säga "öppna". Undrar vart hon tänker att hon skall?

No comments: