Saturday, March 8

Nattliv

Inatt vaknade jag mitt i natten, och det tog mig inte många minuter att förstå varför: Lisa hade lämnat min säng redan innan jag somnade, och nu låg hon på soffan och stirrade mot sängen, och.... morrade! Det var lite intressant för jag har ju aldrig hört henne morra förr, nu kom det mycket på en gång. Ljudet växlade: Moooooooooorrrrrrrrr. Frässssssssss. Moooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrr. Frässsssssssssss. Fräsandet lät som det brukar låta när katter fräser, precis som en orm, men i ganska långa perioder. Jag tror att Lisa stod för båda ljuden från soffan, stirrandes in under sängen, men jag är inte helt säker. Vet inte riktigt vad som fick henne att göra detta, kanske tittade Stella fram under mig? Jag somnade om, och detta upprepades ett par gånger under natten. I övrigt inga spår av vår nya vän.

No comments: