Monday, March 10

Stella har kommit ut!

Stella är väldigt på eller av. Inatt började hon strosa runt lite i rummet. Jag vaknade vid 03 av att hon stod och skrek på soffan. Mjau, mjau, mjau, mjau, mjau i ett oavbrutet flöde.
- Hur är det Stella? Skall du komma hit?, sade jag, och Stella kom.
Sen spenderade hon resten av natten, mer eller mindre, åt att hoppa över mig, klättra bland kuddarna och kliva på mig. Hon spinner högt som en motorgräsklippare, och är riktigt underbart kramsjuk.
Lisa är fortfarande rätt skeptisk, men samtidigt mer utmattad. Stella behöver komma rätt nära (någon meter) för att Lisa skall orka yttra sig alls. I övrigt ligger Lisa mycket och lutar huvudet mot nåt och tittar med tom blick mot sängen eller någon annan plats där hon tror att Stella är. Jag gjorde en kort dag idag, och var hemma vid 13. Då låg Lisan och sov på riktigt, och det har hon gjort fler gånger under eftermiddagen. Stella å andra sidan har legat med huvudet på min arm och kroppen parallellt med tangentbordet. Mycket klapp och kel blev det mellan tangentbordsknackningarna på verksamhetsplanen. Stella hann till och med att yttra sig lite själv i en chat med Walter och Stinas matte. Fast än så länge kan hon bara skriva kfffff och KNNN. Det räckte dock för att göra sig förstådd och presenterad.
Nu har hon återgått till att vara av, och ligger åter gömd bakom sängen. Helt okej tycker Lisa.

No comments: